Vērtēšanas nomocītie
Ja nu ko mums skola labi iemācīja, tad tas ir vērtēt. Katrs mūsu solis tika novērots, novērtēts un koriģēts. Pēc šāda intensīva, mēs to pieņēmām par normu un turpinājām to praktizēt savās turpmākajās gaitās. Tā kā analītiskais prāts mums skolā bija attīstīts, tad tas mums bija labs sabiedrotais vērtēšanas gaitās. Analītiskais prāts izdzīvo duālā pasaulē, tāpēc viņš vienoto sadala pusēs, tas ir labs un tas ir slikts, tas derīgs, tas nederīgs, tas muļķis, tas gudrs. Visam tiek piekarināts kāds vērtējums.
Lielākai daļai no mums ir grūti paskatīties uz pasauli bez vērtējuma, jo prāts ir tik dzīvīgs, ka bez mūsu akcepta ir sagatavojis vērtējumu un mēģina savu analīzi mums ieskapēt. Mēs pat nemaz vairs nepamanām, ka pārņemam šo vērtējumu kā savējo. Prāts jūtas drošībā šajā dualitātes pasaulē, tāpēc vērtēšanu i nedomā atmest.