Vai esam izdarījuši visu savu bērnu labā?
4. septembris, 2022 pl. 23:42,
Nav komentāru
Ja mēs paļausimies uz to, ka citi uzlabos izglītības kvalitāti, skolu atbilstību bērniem un viņu nākotnei, tad mums būs jāgaida ļoti ilgi. Ja mēs paši pieslēgsimies šim jautājumam, tad tas var notikt ātri. Jāapzinās, ka vara pieder cilvēkiem un mums būtu jābūt noteicējiem visam ko piedzīvojam. Lielā mērā to nepiedzīvojam, teikšana par bērnu izglītību mums vairāk nepieder, lielā mērā to nosaka nezināmi onkuļi un tantes, iesaistīšanās skolu darbā ir formāla, iespēja ietekmēt procesus niecīga.
Gandrīz neviens no izglītības procesā iesaistītām pusēm nav apmierināts ar to, kāda ir izglītība, tās kvalitāte, taču neviens līdz šim nav bijis gatavis fundamentālām pārmaiņām, kas jau kādu laiku ir nobriedušas. Jāsaka, ka šobrīd skolās tiek gatavoti potenciālie bezdarbnieki, jo IQ prasmes un darbus, kas ir bijis un joprojām ir pamats izglītības sistēmai, aizstās mākslīgais intelekts. Cilvēkam nav lielu izredžu sacenšoties skaitļošanā, analīzē, darbos, kas ir atkārtojami. Gandrīz visas profesijas, ko zinām, pārņems dzelži.Tas, kur cilvēks ir neaizstājams, ir radošums, kas piedzimstot mums piemīt visiem gandrīz 100% un tad dzīves, izglītošanās ceļā tas pieaugušiem ir atlicis vien 2%. Visa mūsu bagātība ir pazaudēta, izsēta. Tā ir milzīga traģēdija un vienlaikus arī iespēja, ja varēsim šo milzīgo kuģi pagriezt radošuma saglabāšanas virzienā. Fotogrāfijā attēlotas pieprasītākās prasmes darba tirgū, kur redzam, ka tur dominē emocionālā / sirds inteliģence - sadarbība, komunikācija, radošums, kam šobrīd būtu jābūt pamatam visam mācību procesam, taču esam ļoti tālu no tā. Skolās joprojām valda konkurence nevis sadarbība, klausīšanās, pasivitāte nevis komunikācija, aktivitāte, visu vienādošana, ierobežošana nevis katra radošuma atraisīšana. Patiesībā skolas būtu jāapgriež kājām gaisā, lai tas, kas ir vērtīgākais, būtu pamats nākamībai.
Par to, kā veidot atbilstošākas skolas bērniem, rakstīšu nākamajos izglītības stāstos.